FB

Inspirująca historia kobiety, która stworzyła Estée Lauder

Inspirująca historia kobiety, która stworzyła Estée Lauder

Chyba każda kobieta zna markę Estée Lauder. Firma cieszy się opinią luksusowej za sprawą nowoczesnych produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Czy wiesz, że założycielka marki początkowo sprzedawała kosmetyki, stosując metodą sprzedaży „od drzwi do drzwi”? Poznaj inspirującą historię Estée Lauder.

 

 

 

Narodziny pasji do kosmetyków

1 lipca 1906 roku przyszła na świat Josephine Esther Mentzer – jedna z dziewięciorga dzieci biznesmena z Czech i węgierskiej piękności. Rodzice nazywali ją pieszczotliwie Esty. Dziewczynka od najmłodszych lat obserwowała swojego wuja, chemika, która zafascynował ją tworzeniem kosmetyków. John Schotz dawał jej pierwsze lekcje „kosmetologii”. Nauczył ją, że skórę należy oczyszczać olejkami – w czasach, kiedy wszyscy myli się szarym mydłem było to rewolucyjne stwierdzenie. Wuj nauczył ją też wyrobu kremu do pielęgnacji skóry według własnej receptury.

Powstanie marki Estée Lauder

Estée chciała robić w życiu coś, co przyniesie jej nazwisku sławę. Początkowo chciała zostać aktorką, ale plany się nie ziściły – zakochała się i w 1930 roku wyszła za Josepha Lautera. W krótkim czasie po ślubie przeprowadziła na Manhattan, gdzie urodziła syna. Jako młoda mama regularnie odwiedzała salon piękności House of Ash Blondes. Pewnego dnia, właścicielka salonu, zaintrygowana nieskazitelną cerą Estée, zapytała ją o sekret urody. To był impuls do wprowadzenia rodzinnych receptur na amerykański rynek kosmetyczny.

Sekret rodzinnych receptur

W krótki czas potem Estée wróciła do salonu i pokazała właścicielce eliksiry piękności jej domowej roboty. Ta była pod tak dużym wrażeniem, że zatrudniła Estée do swojego atelier. To były początku kultowej marki. Pierwsze kosmetyki Estee Lauder powstały w domowej kuchni. Z czasem biznes, za sprawą sprzedaży od drzwi do drzwi i poczty pantoflowej, zaczął się rozrastać.

Początki kariery – ogromna determinacja

W lutym 1944 Estée założyła pierwsze biuro, a latem 1946 roku powstało rodzinne przedsiębiorstwo Estée Lauder Inc. Marketingowym sekretem marki było to, że jako jedna z pierwszych dołączała małe prezenty do każdych zakupów. Założycielka brandu była niesamowicie zdeterminowana. Często odwiedzała nowojorskie salony piękności, aby ujawniać klientkom sekrety makijażu, podczas gdy one wypoczywały na fotelu fryzjerskim. W ten sposób rozszerzała swoją bazę klientów.

Tajemnicze 5%

Biznes Estée Lauder zaczął coraz lepiej prosperować. W 1960 roku marka zaczęła zdobywać zagraniczne rynki. Przy okazji kosmetyki nie traciły swoich właściwości – dla założycielki wysoka jakość była priorytetem. Pilnowała również tradycyjnych receptur. Aby konkurencja nie kopiowała składu olejków zapachowych, ostatni, najważniejszy składnik, stanowiący zwykle 5% mieszanki, dodawał osobiście członek rodziny.

Olejek Youth-Dew strzałem w 10-tkę

Olejek Youth-Dew był kosmetykiem, który przyniósł sławę Estée Lauder. Kwiatowy zapach pozostawał na skórze długo po kąpieli – kobiety go pokochały. Dziś kosmetyki tej marki sprzedawane są w ponad 150 krajach. Założycielka marki znalazła się w gronie największych geniuszy biznesu ubiegłego wieku wg Timesa. Jak sama przyznawała, jej sukces polegał na technikach sprzedaży, osobistym podejściu do klienta i miłości do kosmetyków.