FB

Jak ubrać się na jesienny trening?

Jak ubrać się na jesienny trening?

Jaka pora jest najlepsza na to, aby rozpocząć treningi na zewnątrz? Niezależnie od tego, czy mówimy o bieganiu, jeździe na rowerze czy nordic walking, większość z nas bez większego zastanowienia odpowiedziałaby, że lato. Jest to pora roku, która kojarzy się z ciepłem i piękną pogodą. Tak naprawdę jednak absolutnie każda pora jest dobra, aby zacząć swoją przygodę z aktywnością fizyczną, a na szczególną uwagę zasługuje… jesień!

 

Jesień – czas idealny

Zapewne wiele osób teraz się dziwi. Jesień idealnym czasem na treningi? Tak! Trenować możemy i powinniśmy cały rok, bo nie ma nic gorszego niż zarzucenie ćwiczeń z powodu złej pogody. Jeśli natomiast dopiero rozpoczynamy przygodę ze sportem, warto postawić na jesień. Nie jest tak parno, gorąco jak latem i nie zaskoczy nas niebezpieczna burza w połowie drogi do domu, nie jest też tak zimno jak zimą i nie grozi nam atak śnieżnej zamieci. Śmiało można powiedzieć, że temperatura jesienią jest optymalna. Naturalnie zdarzają się lepsze i gorsze dni, dlatego też trzeba wiedzieć, jakie ubrania sportowe wybrać i jakie buty do ćwiczeń założyć. Odzież sportowa na jesienny trening powinna być właściwie dobrana. Co musimy mieć?

Koszulki treningowe to podstawa

Trening zewnętrzny jesienią może być naprawdę przyjemny i wydajny - pod warunkiem, że wybierzemy właściwy strój sportowy. Śmiało można powiedzieć, ze jego najważniejszym elementem jest odpowiednia koszulka treningowa. Najlepiej profesjonalna, termiczna. Nie może być ani za luźna, ani zbyt ciasna, bo wówczas nie będzie prawidłowo spełniać swojego zadania. Kiedy zaś będzie odpowiednio przylegać do ciała, zapewni ciepło i jednocześnie nie doprowadzi do przegrzania i spocenia, bo będzie odprowadzać wilgoć na zewnątrz.

Kurtka nieprzemakalna – obowiązkowy element wyposażenia

Kurtka nieprzemakalna, zwana też kurtką wiatrową, powinna znaleźć się na wyposażeniu każdego, kto trenuje na zewnątrz. Ma ona za zadanie chronić przed wiatrem i deszczem. Dobry model sportowy powinien być znacznie lżejszy niż ten „standardowy”, do chodzenia na co dzień, aby nie obciążać niepotrzebnie i nie powodować dyskomfortu. Musi również doskonale odprowadzać wilgoć na zewnątrz.

Spodnie nieprzemakalne – warto mieć!

Właściwie skompletowany strój sportowy musi zawierać dobrej jakości spodnie. Dobrze, aby były nieprzemakalne. W chłodniejsze jesienne dni czy wieczory można postawić na model ocieplany. Wybór wśród termicznych legginsów i getrów jest naprawdę duży.

Buty do ćwiczeń – właściwy wybór to połowa sukcesu

Nie ma sensu ukrywać, to od właściwego stroju, a w szczególności od butów, w dużej mierze zależy powodzenie treningu. Biegając w butach za ciasnych lub za dużych będziemy się strasznie męczyć, a co więcej, narażamy się na zupełnie bezsensowne kontuzje. Buty nie powinny być też zbyt mocno zabudowane, aby stopa się w nich nie pociła – grozi to nieprzyjemnymi otarciami. Stopy w butach muszą „oddychać”. Warto wybrać takie obuwie, które nie przemoknie z powodu mżawki.

Dodatki – diabeł tkwi w szczegółach!

Strój do treningu jesienią powinien zawierać jeszcze kilka elementów poza koszulką, kurtką, spodniami i dobrymi butami. Jeśli jest zimno, koniecznie powinniśmy zabezpieczyć dłonie i głowę. Sportowe rękawiczki i opaska lub „oddychająca” czapka świetnie się sprawdzą i sprawią, że trening będzie przyjemny – będziemy bowiem myśleć o jego efektach, a nie o tym, że nam zimno i wiele w uszy…

Jeżeli lubimy trenować wieczorami, odblaski obowiązkowe! Chodzi tutaj o nasze bezpieczeństwo. Możemy zaopatrzyć się w odzież z elementami odblaskowymi lub w oddzielne opaski odblaskowe. Świetnym pomysłem jest też latarka – w postaci opaski na czoło lub na rękę.