FB

Poradnik Aliexpress

Większość towarów, w tym także markowych, zanim znajdzie się na sklepowej półce, zostaje wyprodukowana w Chinach.
Z naszym poradnikiem dowiesz się, jak samodzielnie dokonać zakupów w Chinach oszczędzając nie tyle czas, ile pieniądze.

Krok 1

Po wybraniu interesującego Cię przedmiotu na stronie allinside.pl, postępuj wg poniższych instrukcji. Wybierając produkty za pośrednictwem naszego serwisu o wartości powyżej 15 USD, masz możliwość wzięcia udziału w konkursach z nagrodami, które będziemy niebawem organizowali. Śledź uważnie naszą stronę i nasz profil na Facebooku.

1. Sprawdź szczegóły produktu poprzez kliknięcie przycisku Sprawdź szczegóły.

Krok 1

 

Krok 2

Zobaczysz teraz uproszczoną stronę produktu, na której możesz sprawdzić szczegóły produktu takie jak dodatkowe zdjęcia oraz opis.

1. Promocyjna cena Twojego produktu ważna do końca czasu, jaki prezentowany jest poniżej na liczniku.

2. Kliknij Kup teraz aby przejść na stronę produktu, gdzie zobaczysz wszystkie szczegółowe informacje dotyczące Twojego produktu. Takie jak rozmiar czy kolor.

3. Możesz również dodać produkt do swojej Listy życzeń, aby wrócić do danego produktu w późniejszym czasie. Pamiętaj jednak, że czas ważności produktu jest ograniczony i możesz już później nie mieć możliwości kupienia go w ogóle.

Twoja Lista życzeń znajduje się w głównym menu na górze strony. Znajdziesz ją również, klikając tutaj.

Krok 2

 

Krok 3

Po kliknięciu w przycisk Kup teraz, zostajesz przeniesiony na stronę produktu, na której możesz zapoznać się ze szczegółami oferty.

1. Zwróć uwagę na ilość pozytywnych opinii przy danym produkcie oraz całkowitą ilość zamówień.
W naszym przykładzie aż 97,1% opinii jest pozytywna na podstawie głosów 251 osób spośród 564 kupujących.

2. W tym miejscu zobaczysz specjalną cenę dla Ciebie za produkt. Nie zawsze taka cena promocyjna jest dostępna, ale bardzo często tak jest. W tym przypadku produkt jest przeceniony z 345,98 na 233,99 dolary. Ta promocja będzie obowiązywać jeszcze przez 1 dzień (1 day left). Cena dotyczy jednej sztuki (piece). Gdyby zamiast „piece” było napisane „lot” oznacza to, że kupujemy komplet np. 5 sztuk, wtedy 1 lot=5 sztuk.

3. Ilość pozytywnych ocen sprzedającego oraz ogólna ilość pozytywnych ocen w procentach.

4. Końcowa cena, jaką zapłacimy za towar nie zależy tylko od aktualnej promocji, ale także o opcji dodatkowych, jakie wybierzemy. W naszym przypadku wybór większej pamięci w telefonie np. 16GB skutkowałby wzrostem ceny końcowej. To samo, gdy wybierzemy inny kolor czy zażyczymy sobie etui na telefon.

5. „Free shipping to Poland” — Darmowa przesyłka do Polski, w tym przypadku za pośrednictwem poczty lotniczej z Hongkongu. Z reguły 95% wszystkich wysyłek do Polski jest darmowa.

6. Tutaj wpisujesz ilość sztuk.

7. Na końcu naciskamy przycisk „Buy Now”.

2

 

Krok 4

Pojawia nam się okienko rejestracji w serwisie.

1. Klikamy na „Join free now!” aby się zarejestrować.

3

 

Krok 5

Rejestracja na tym etapie jest bardzo prosta.

1. Podajemy swój adres e-mail.

2. Przepisujemy kod zabezpieczający.

3. Zaznaczamy „kwadracik”, że zgadzamy się z regulaminem.

4. Klikamy przycisk „Next”.

4

 

Krok 6

Potwierdzenie wysłania e-maila.

1. Na twój adres podany przy rejestracji został wysłany e-mail aktywacyjny. Należy sprawdzić pocztę i kliknąć na link aktywacyjny w mailu od Aliexpress.

5

 

Krok 7

Uzupełnienie profilu rejestracji.

1. Podajemy swoje hasło.

2. Powtarzamy to hasło jeszcze raz.

3. Tutaj wpisz swoje imię.

4. Nazwisko.

5. Naciśnij przycisk „Confirm”

6

 

Krok 8

Tutaj wypełniamy dane adresowe do wysłania przedmiotu. Pamiętaj, aby wszystkie pola wypełniać bez polskich znaków.

1. Imię i Nazwisko.

2. Kraj.

3. Ulica i numer.

4. Miasto.

5. Województwo.

6. Kod pocztowy. 

7. Numer telefonu.

7

 

Krok 9

Ten sam formularz, w którym byłeś w kroku 8 tylko trochę niżej.

1. „Free shipping” — potwierdzenie darmowej wysyłki.

2. Czas dostawy 15-34 dni. Jest to średni czas dostawy.

3. Czas, jaki ma sprzedający na wysłanie towaru. W tym przypadku 7 dni. Ten czas jest niezależny od czasu dostawy i różni sprzedawcy mają różny czas na wysyłkę.

4. Jeżeli masz kupon rabatowy, możesz go wybrać z rozwijanej listy.

5. Jeżeli masz kod rabatowy, możesz go tutaj wpisać.

6. Te dwie zaznaczone opcje to gwarancja bezpieczeństwa. Pełen zwrot pieniędzy, jeśli towar nie dojdzie (a zostanie wysłany) oraz pełen zwrot pieniędzy, jeśli towar okaże się niezgodny z opisem.

7. Wciśnij „Place Order” aby dokonać zamówienia.

8

 

Krok 10

Czas na płatności. Wybierz sposób płatności.

1. Płatność kartą debetową lub kredytową — polecamy tę metodę z uwagi na przelicznik kursowy. W przypadku płatności kartą kwota wyrażona w dolarach zostanie przeliczona po kursie sprzedaży Twojego banku w dniu zakupu.

2. Płatność za pośrednictwem serwisu Przelewy24 w polskich złotówkach.

9

 

Krok 11

1. Sprawdź, czy zgadza się kwota twoich zakupów.

2. Wybierz sposób płatności spośród dostępnych opcji.

3. Gdybyś zmienił zdanie co do metody płatności, możesz to zrobić w tym miejscu.

4. Wybierz typ swojej karty.

5. Wpisz numer karty.

6. Data ważności karty.

7. Podaj kod bezpieczeństwa (3 ostatnie cyfry na odwrocie karty).

8. Podaj swoje imię i nazwisko — bez polskich znaków.

9. Kliknij w przycisk „Pay Now”.

10

 

Krok 12

Właśnie została pobrana płatność z twojego konta lub została obciążona karta. Pieniądze są w drodze do Aliexpress, ale nie do sprzedającego.

1. Sprzedający ma 7 dni na wysyłkę towaru. Zawsze można anulować zamówienie do tego czasu i otrzymać zwrot pieniędzy.

2. Kliknij na „Go to Order List” aby przejrzeć listę swoich zakupów.

11

 

Krok 13

1. Kliknij na „View detail” aby zobaczyć szczegóły transakcji.

12

 

Krok 14

1. To numer Twojego zamówienia. Możesz się nim posłużyć w kontakcie ze sprzedającym.

2. Trwa sprawdzanie Twojej płatności. W ciągu kilku godzin Aliexpress zaksięguje Twoją płatność. Do tego czasu nie może dokonywać żadnych zmian zamówienia. Po zaksięgowaniu płatności rozpocznie się 7-dniowy (w naszym przypadku) czas na wysłanie przesyłki przez sprzedającego.

13

 

Krok 15

Minęło już kilka godzin i pieniądze zostały zaksięgowane. Sprzedawca ma 6 dni i 16 godzin na wysłanie przedmiotu. Przedmioty najczęściej są wysyłane w przeciągu kilku dni. Jeżeli sprzedający nie wyśle przedmiotu w tym czasie, pieniądze zostaną automatycznie zwrócone na Twoje konto.

1. Możesz wydłużyć okres oczekiwania na wysyłkę towaru (np. jeżeli sprzedający Cię o to poprosi).

2. Możesz także w czasie przygotowywania towaru do wysłania anulować zamówienie.

14

 

Krok 16

1. Sprzedający właśnie wysłał przesyłkę oraz wprowadził numer listu przewozowego. Za około 10 dni przesyłka będzie już widoczna w opcji śledzenia.

2. Towar powinien do Ciebie dotrzeć w ciągu 59 dni (w tym przypadku).

3. Jeżeli przesyłka miałaby opóźnienia, musisz przed upływem terminu z punktu 2 wydłużyć czas realizacji albo otworzyć spór klikając „Open Dispute”. Jeśli nic nie zrobisz, pieniądze zostaną przekazane sprzedającemu automatycznie.

4. Jeżeli otrzymałeś towar i go sprawdziłeś, potwierdź odbiór klikając „Confirm Goods Recived”.

Gdy to zrobisz, sprzedający wreszcie otrzyma Twoje pieniądze, a transakcja będzie zakończona.

15


Spory (Open Dispute)

Czasami zdarza się tak, że mimo najlepszych chęci i intencji kupującego i sprzedającego dochodzi do sytuacji, w której kupujący jest niezadowolony z zakupionego przedmiotu. A to rozmiar za mały, a to kolor za bardzo „niebieski” albo zwyczajnie chcemy zwrócić towar.

Poniżej opiszemy dokładnie jak przeprowadzić spór tak, aby być zadowolonym z jego wyniku.

Podstawowym warunkiem możliwości otworzenia sporu jest sytuacja, gdzie otrzymaliśmy towar, ale jeszcze nie kliknęliśmy „Confirm Goods Received”. Gdy to klikniemy, pieniądze trafiają do sprzedającego i nic już nie da się zrobić. Można tylko poza procedurą poprosić sprzedającego o pomoc. My rozpatrzymy tu hipotetyczną sytuację, że produkt, który otrzymaliśmy, nadaje się do użytku, ale jest niezgodny z opisem (np. bluzka miała być w rozmiarze „M” a przyszła w rozmiarze „XS”).

Klikamy więc na „Open Dispute” obok naszego zamówienia. Pojawi nam się poniższy formularz, a w nim pozaznaczamy sobie odpowiednie pola.

spory


Najczęściej zadawane pytania

 

1. Czy zapłacę Cło i podatek VAT od zakupów?

Jeżeli wartość zakupów przekracza w przeliczeniu 45 Euro, możesz zostać obciążony cłem (średnio 2-5%) oraz podatkiem VAT 23%. Obciążenie cłem i podatkiem VAT nie jest obligatoryjne. Dokładną stawkę celną można wyliczyć samodzielnie, korzystając z systemu ISZTAR lub poprzez kontakt z Urzędem Celnym.

2. Ile wynosi gwarancja na zakupiony towar?

Warunki i czas gwarancji ustala sprzedawca towaru.

3. Czy na zakupiony towar mogę otrzymać fakturę VAT?

Przed zakupem towaru, radzimy skontaktować się ze sprzedającym i ustalić, czy nie będzie problemu z fakturą.

Jeżeli nie, należy po zakupie sprawdzić w szczególności czy kwota na fakturze jest zgodna (a nie zaniżona) ze stanem faktycznym. Sprzedawcy w Chinach doskonale znają europejskie realia i zaniżają kwoty do 20-30 dolarów na deklaracjach celnych, aby ich klienci nie płacili cła ani podatku VAT.

4. Nieoryginalne towary

Należy zwrócić szczególną uwagę podczas zakupów na słowo „Original” w treści opisu przedmiotu. Brak takiego wyrazu oznacza, że sprzedawany produkt jest klonem produktu oryginalnego lub przedmiotem nieposiadającym zastrzeżonego wzoru użytkowego, lub znaku towarowego.

Więcej o podróbkach znajdziesz w artykule:

http://www.e-import.pl/informacje/podrobki/

5. Gdzie mogę sprawdzić status przesyłki?

Status przesyłki możesz sprawdzić w dowolnym momencie tutaj.

6. Niewłaściwy numer przesyłki

Czasami może się tak zdarzyć, że Chiński sprzedawca w natłoku różnych wysyłek pomyli numery listów przewozowych i wprowadzi numer przesyłki dla naszego zamówienia, który nie należy do nas. Wtedy po jakimś czasie podczas sprawdzania, może się okazać, że nasza przesyłka została już odebrana np. Rosji lub innym kraju, także w Polsce. Nie ma się czym martwić. Należy napisać do sprzedającego o sprawdzenie i aktualizację wprowadzonego numeru listu na właściwy.

7. Jak odzyskać zapomniane hasło do logowania?

Prosimy skorzystać z tego linku: https://passport.alibaba.com/ac/password_find.htm?fromSite=4&lang=en_US

8. Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy z Aliexpress?

Po pozytywnym rozpatrzeniu sporu zwrot pieniędzy następuje automatycznie na rachunek lub kartę płatniczą. Aliexpress wysyła pieniądze w ciągu 2-3 dni, ale ich realny czas zaksięgowania na koncie to 10-14 dni.