Ukryj

Aliexpress FAQ

Najczęściej zadawane pytania

1. Zapłaciłem za pośrednictwem przelewy24.pl a pieniądze nie dotarły do Aliexpress?

Wszelkie pytania dotyczące przebiegu transakcji płatniczych na AliExpress, prosimy kierować bezpośrednio do biura obsługi klienta pośrednika tych transakcji, czyli serwisu Przelewy24: tel: 61 642 93 44 , email: serwis@przelewy24.pl

Allinside.pl nie jest stroną tych transakcji.

2. Opłaty celne i podatkowe za przesyłkę z Chin

Zapraszamy do zapoznania się z naszym artukułem dotyczącym Cła i VATu na AliExpress

3. Ile wynosi gwarancja na zakupiony towar?

Warunki i czas gwarancji ustala sprzedawca towaru.

4. Czy na zakupiony towar mogę otrzymać fakturę VAT?

Przed zakupem towaru, radzimy skontaktować się ze sprzedającym i ustalić, czy nie będzie problemu z fakturą.

Jeżeli nie, należy po zakupie sprawdzić w szczególności czy kwota na fakturze jest zgodna (a nie zaniżona) ze stanem faktycznym. Sprzedawcy w Chinach doskonale znają europejskie realia i zaniżają kwoty do 20-30 dolarów na deklaracjach celnych, aby ich klienci nie płacili cła ani podatku VAT.

5. Podróbki na Aliexpress

Należy zwrócić szczególną uwagę podczas zakupów na słowo „Original” w treści opisu przedmiotu. Brak takiego wyrazu oznacza, że sprzedawany produkt jest klonem produktu oryginalnego lub przedmiotem nieposiadającym zastrzeżonego wzoru użytkowego, lub znaku towarowego.

Więcej o podróbkach znajdziesz w artykule:

http://www.e-import.pl/informacje/podrobki/

6. Śledzenie przesyłek z Aliexpress

Status przesyłki możesz sprawdzić w dowolnym momencie tutaj.

7. Zły numer przesyłki

Czasami może się tak zdarzyć, że Chiński sprzedawca w natłoku różnych wysyłek pomyli numery listów przewozowych i wprowadzi numer przesyłki dla naszego zamówienia, który nie należy do nas. Wtedy po jakimś czasie podczas sprawdzania, może się okazać, że nasza przesyłka została już odebrana np. Rosji lub innym kraju, także w Polsce. Nie ma się czym martwić. Należy napisać do sprzedającego o sprawdzenie i aktualizację wprowadzonego numeru listu na właściwy.

8. Jak odzyskać zapomniane hasło do logowania na Aliexpress?

9. Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy z Aliexpress?

Po pozytywnym rozpatrzeniu sporu zwrot pieniędzy następuje automatycznie na rachunek lub kartę płatniczą. Aliexpress wysyła pieniądze w ciągu 2-3 dni, ale ich realny czas zaksięgowania na koncie to 10-14 dni.

10. Przesyłka z Aliexpress nie doszła

W przypadku, gdy nie dochodzi przesyłka przez dłuższy czas, nalezy sprawdzić jej status poprzez wpisanie numeru nadania do naszej wyszukiwarki śledzenia przesyłek. Należy to zrobić nie wcześniej niż po dwóch tygodniach od nadania paczki. Czasami zdarza się tak, że przesyłka nie jest widoczna w systemie śledzenia ani międzynarodowego, ani Poczty Polskiej. Bywa także, że przesyłka jest przetrzymywana dłużej przez Urząd Celny by finalnie dotrzeć do odbiorcy bez problemów. Gdy jednak, upłynie czas na dostawę a przesyłki nadal nie ma - nalezy niezwłocznie otworzyć spór i zażądać 100% zwrotu pieniędzy.

11. Jak anulować zamówienie na Aliexpress

Po dokonaniu płatności ale przed wysłaniem towaru, zamówienie można anulować a pieniądze wrócą automatycznie na konto w ciągu 14 dni. Aby to zrobić, należy się zalogować na swoje konto w Aliexpress i obok zamówienia kliknąć "Cancel Order".

12. Czas dostawy produktów z Aliexpress

Średni czas dostawy produktu z Chin wysłanego za pośrednictwem poczty chińskiej, wynosi 20-25 dni. Może on ulec wydłużeniu nawet do 60 dni lub skróceniu do 10-12 dni. 

13. Aliexpress gwarancja

Produkty dostępne na Aliexpress mogą mieć dwa rodzaje gwarancji. Pierwszy to najcześniej gwarancja sprzedawcy i bardzo często wygląda to tak, że jeśli produkt dojdzie do nas uszkodzony to sprzedawca wymienia na nowy ponosząc wszelkie koszty z tym związane. Gdy produkt ulegnie zepsuciu do 3 miesięcy, wtedy koszt wysyłki towaru do sprzedawcy ponosi kupujący a koszt przesyłki zwrotnej sprzedawca. Gdy produkt ulegnie uszkodzeniu po 6 miesiącach, to w obie strony za przesyłkę płaci kupujący. Te reguły są zwyczajowe ale różni sprzedawcy, różnie do tego podchodzą. Aliexpress wdrożył także swój autorski system gwarancji, która jest dodatkowo płata i dostępna jako opcja przy zakupie. W przypadku zepsucia towaru jest on wymieniamy na nowy. Więcej informacji znajdziecie w naszym poradniku dotyczącym gwarancji na Aliexpress.

14. Rodzaje płatności na Aliexpress

Można dokonywać płatności na Aliexpress na kilka sposobów od kart kredytowych po przelew bankowy. Najczęściej jednak, płatności są dokonywane za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl w polskich złotówkach.

15. Jak zwrócić towar?

Teoretycznie, można zwrócić zakupiony produkt. W praktyce jest to nieopłacalne. Chiński rząd dopłaca do kosztów wysyłki, dlatego są one za darmo. Niestety, w przypadku zwrotu towaru, koszt wysyłki do Chin może znacząco przekroczyć koszt towaru, dlatego należy sprawdzić czy taki zwrot jest dla nas opłacalny.

16. Allinside.pl a Aliexpress

Serwis Allinside.pl nie jest pośrednikiem ani stroną dla zamawiającego. To nie nam się płaci, to nie my rozpatrujemy spory, to nie my posiadamy towar. Dlatego też, wszelkie wyżej wymienione sprawy, należy omawiać bezpośrednio ze sprzedawcą lub Aliexpress.