Gwarancja na AliExpress – jak z niej skorzystać?
Robicie zakupy na AliExpress? Jeśli to tak, to pewnie już wiedzie o nowej usłudze gwarancyjnej. Jeśli nie, to pewnie warto ją poznać i cieszyć się tańszymi i bezpiecznymi zakupami. Gwarancja na AliExpress jest niedawno wprowadzaną opcją, z której skorzystać mogą wszyscy kupujący, oczywiście o ile ją wcześniej wykupią. Jak to zrobić? Jak to działa? Dziś rozwiejemy wszystkie wątpliwości.
Czym tak naprawdę jest gwarancja na AliExpress?
Zakupy na AliExpress są o wiele tańsze niż u konkurencji. Poza tym znajdziemy tam… absolutnie wszystko. Jedynym minusem zawsze wydawał się brak gwarancji i ta niepewność, czy towar dotrze w takim stanie, jak go zamawialiśmy, lub czy w ogóle dotrze. Czy dodatkowa gwarancja załatwia sprawę?
Zacznijmy od tego, że gwarancja AliExpress, o której piszemy, to nie jest typowa gwarancja producenta. To usługa, którą oferują sam portal zakupowy. W praktyce oznacza to, że w razie ewentualnych kłopotów, wszystkim zajmie się Alibaba.
Na ten moment objęte gwarancją są jedynie telefony i urządzenia mobilne, czyli to, co na Ali cieszy się największą popularnością, ale można podejrzewać, że gwarancja szybko rozszerzy się również na inne produkty. Zapewne z branży elektronicznej.
Gwarancję dostajemy za darmo i odpowiada za nią firma ubezpieczeniowa Allianz Global Assistance. Kiedy coś się zepsuje, firma wymieni wadliwy produkt lub pomoże w naprawie. Usługa działa w Hiszpanii, Francji, Polsce, Niemczech, Belgii, Włoszech i Holandii. Podobno usługa jest szybka i niezwykle skuteczna. Nie jest to pierwsze podejście AliExpress do ochrony kupujących z USA. Wcześniej za gwarancję trzeba było dopłacić i odpowiadała za nią firma The Warranty Group – przedsiębiorstwo z USA, które działa na rynku już przeszło pół wieku.
Jak skorzystać z gwarancji na AliExpress?
Dołączyć do programu gwarancyjnego jest bardzo prosto. Aby to zrobić musimy kupić telefon lub tablet wraz z pakietem gwarancyjnym. Nie wszystkie produkty go posiadają, ale kiedy już wybierzemy produkt z gwarancją, kolejny krok to udać się do panelu zamówienia. To, czy gwarancja obejmuje dany produkt, widać pod zamówieniem. Widzimy, że dodatkowa usługa jest wpisana na listę, a pod nią mamy komunikat:
"Roczna gwarancja udzielana przez Allianz Global Assistance. Jeśli telefon lub tablet przestana funkcjonować z powodu wady fabrycznej, pomożemy Ci szybko naprawić lub wymienić urządzenie. Ta usługa jest świadczona przez sprzedawcę i prowadzona jest w języku polskim."
Widzimy informację, że gwarancja jest dostępna. Kiedy będziemy chcieli otworzyć szczegółowe warunki, należy kliknąć w znak zapytania.
Kiedy wszystko przebiegnie po naszej myśli, zgłoszenie zostanie przyjęte, a my dostaniemy wiadomość e-mail z wszystkimi szczegółami – na przykład, jak skorzystać z gwarancji.
Jeśli zorientujecie się, że wasz sprzęt ma problem z prawidłowym działaniem, AliExpress radzi wysłać odpowiednie zgłoszenie przez system Alianz. Wystarczy wpisać:
- swoje nazwisko;
- numer umowy.
Alianz zajmie się wszystkim.
Skąd wziąć numer umowy?
Numer umowy, czyli nasz numer zamówienia jest najprościej można uzyskać kontaktując się z AliExpress. Zapytanie należy wysłać na adres e-mail: contact_aliexpress_PL@allianz.com
Jak serwisować produkt?
Wszystkie szczegóły zostaną nam podesłane na adres email, ale zbierzmy kilka najważniejszych porad, co do serwisowania. To one:
- na opakowani należy napisać "Alinanz i numer zamówienia";
- ten numer warto też podać w samym opakowaniu;
- przesyłkę musimy zlecić na nasz koszt;
- na wysłanie paczki z wadliwym towarem mamy 14 dni;
- należy skorzystać z usług kuriera, żeby mieć pewność, że wysyłka trafi pod wskazany adres.
Życzymy udanych zakupów! I oby usługa gwarancyjna AliExpress nigdy nie musiała się Wam przydać.