Produkty limitowane – jak to działa na AliExpress
Produkty limitowane budzą w nas różne emocje, a spotkamy je niemal na każdej platformie sprzedażowej. Jak działają? Czy naprawdę opłaca się je kupować? A może to tylko sztuczka sprzedawców, którzy chcą zarobić więcej i więcej? „Produkty limitowane”, „okazje”, „rabaty” – jak to działa na AliExpress?
Czym są produkty limitowane?
Produkty limitowane, czy też okazyjne, można znaleźć w każdym sklepie. To nic innego jak produkty, które są na wyczerpaniu w danym sklepie. Sprzedawca chce się pozbyć ostatnich sztuk, dlatego dodatkowo reklamuje produkt, podkreślając najczęściej niską cenę. Można to zrobić na wiele sposobów.
Nie ma co ukrywać, przedmioty będące „na wyczerpaniu” bardzo przyciągają kupujących. Każdemu zależy przecież na tym, aby zaoszczędzić. Nikt nie lubi przepłacać, dlatego tak często „polujemy” na okazje w sklepach. Sprzedawcy zależy z kolei na tym, aby sprzedać jak najwięcej i zarobić jak najwięcej. Przyjrzyjmy się niektórym sztuczkom, które są używane na naszym ulubionym AliExpress.
Produkty limitowane na AliExpress – jak to działa?
Można wyróżnić kilka chwytów, które stosowane są na AliExpress. Przejrzeliśmy dla Was aktualne aukcje w poszukiwaniu takich sztuczek.
Spójrzcie na przykład na licznik produktów. Taki licznik zachęca nas do przejrzenia innych ofert. Kupujący ma wrażenie, że dany towar jest tak wyjątkowy, że za chwilę może go zabraknąć. Często spotykamy też napis obok aukcji, który dumnie głosi „Ostatnie sztuki”. W tym przypadku widzimy napis „Ostatnie 2 pary”.
Kolejną sztuczką sprzedawców na Ali jest licznik, który odmierza czas do zakończenia promocji. Wygląda to najczęściej tak:
Liczniki odliczające czas do jakiegoś wydarzenia są dość często spotykane w sieci. Często powodują one, że kupujący boi się tego, że nie zdąży na czas zakpić towaru po promocyjnej cenie.
Kolejną sztuczką jest porównanie nowej ceny ze starą ceną. Najczęściej wygląda to tak, że obok ceny podaje się starą cenę, która jest przekreślona. Wygląda to tak:
Kolejną sztuczka jest umieszczenie obok ceny wartości procentowej, która pokazuje aktualny rabat. Procent pokazuje o ile taniej możemy kupić teraz dany przedmiot. Jeżeli widzimy porównanie starej ceny do nowej, to właśnie wtedy mamy do czynienia z produktami limitowanymi. Taki zabieg sprawia, że chętniej kupimy towar, kiedy zdajemy sobie sprawę, że wcześniej był droższy.
Magiczna sztuczka czy prawdziwa okazja? Dać się namówić na produkty limitowane?
Mimo, że produkty limitowane wyglądają nie raz podejrzanie – te przekreślone ceny, zachęcające hasła reklamowe i czerwony kolor czcionek, to w wielu przypadkach są naprawdę niegroźne.
Wielu sprzedawców stosuje pewne sztuczki, aby jeszcze bardziej zachęcić kupujących do spojrzenia na ofertę, a w konsekwencji do zakupu. Nie ma się czego obawiać. Na AliExpress wszystko działa w ten sam sposób, co w innych miejscach – w polskich sklepach internetowych czy sklepach stacjonarnych. Tym bardziej, że czasami naprawdę można natrafić na korzystne i intersujące okazje, oszczędzając w ten sposób sporo pieniędzy.
Mogłoby się wydawać, że produkty limitowane to towary, które się nie sprzedawały, i których sprzedawca chce się szybko pozbyć. Nie zawsze tak jest. Czasem możemy natrafić na prawdziwe perełki.